Arxius

Archive for Octubre de 2011

Fruites i verdures de temporada

Estem molt acostumats a trobar de tots els aliments frescos a qualsevol època de l’any, i ens oblidem, que això en realitat no és del tot natural.

Les fruites i verdures (de veritat) són de temporada. Si sortim de la ciutat, i anem cap a pobles, ens adonarem que als horts veïns, no hi ha de tot durant tot l’any.

Per exemple, els tomàquets ara ja s’acaben…ens podem preguntar… que no hi ha tomàquets tot l’any? doncs no…i el nostre pa amb tomàquet!!! 😀

adjunto calendari per tenir-ho present (jo el tinc a la cuina ;))

I perque? perque els productes de temporada, al créixer quan toca, no es força tant ni la terra ni el producte, amb el que necessiten més “elements extranys” per créixer, són més naturals i més saborosos.
Les fruites i verdures d’hivernacle així com les importacions, a part de ser poc sostenibles, ens proporcionen un producte força menys saborós, nutritiu i menys natural…
Bé, és tan fàcil com fer la prova! 😀

una altra web interessant: eatseasonably

Albergínies a la Parmessana de Buenas Migas

Fa poquet vaig anar al restaurant/focacceria Buenas Migas i vaig tastar unes delicioses albergínies a la parmessana. mmmmmmmmmmmmmmhhhhhhhhh. Em van agradar tant, que no em vaig poder estar de demar la recepta 😀

aquí la teniu: fàcil, i boníssim!!!

Ingredientes:

1 kg. berenjena
500 gr. aprox. salsa de tomate,
500-700 grs.queso mozzarella (puede ser rallada)
200 grs. queso parmesano rallado
hojas frescas de albahaca
sal, azúcar y pimienta al gusto.

Pasos a seguir:
Berenjenas: cortar la berenjena a láminas de 0´5 cm aprox., extenderlas en un plato, espolvorear un poquito de sal y dejar que pierdan el agua, pasados 15 minutos, freír las berenjenas en aceite de oliva bien caliente y dejar escurrir sobre un papel absorbente para que pierdan el aceite. Salsa de tomate: Preparar la salsa de tomate( para más comodidad puede ser comprada en lata ), ponerla al fuego durante 10-15 min para que evapore agua , incorporar 4-5 hojas de albahaca al gusto y rectificar de sal y sobretodo azúcar para que pierda la acidez. Opcional poner un poquito de pimienta. Preparación: en una bandeja de cristal para ir al horno (10 x 20aprox) extender una capa muy fina de tomate, luego láminas de berenjenas, láminas de mozzarella, espolvorear con queso parmesano (sólo espolvorear) y así ir haciendo capas hasta llenar. Al final acabar con una capa fina de salsa de tomate y queso parmesano rallado para que se gratine en el horno. (es importante durante toda la preparación no poner demasiada salsa de tomate) Cocción: cocer al horno 20-25min a 180ºc Es mejor dejarla reposar 1-2 horas antes de comerla.

Bon profitt!!!